MUSIC FOR BUSINESS

Deejay Jerome Muzieksamenstelling_001.jpg

Hieronder lees je wat JVDSMEDIA voor je kan betekenen op het gebied van Muziek in je bedrijf!

 

Mocht je vragen hebben of interesse hebben in een kennismakingsgesprek, neem dan contact met me op!

MUZIEK IS EEN ZEER BELANGRIJK ONDERDEEL VAN HET MEDIA LANDSCHAP EN VAN ONS DAGELIJKS LEVEN

Voor mij is het daarnaast ook een passie die ik uiteindelijk tot mijn werk heb kunnen maken. Verdriet, vreugde en beleving, muziek is emotie. Van die emotie en associatie wordt tegenwoordig natuurlijk veel gebruik gemaakt in commercials, restaurants, winkels en kantoren. Overal is muziek. Door de komst van internet is muziek voor iedereen bereikbaar geworden en zijn streaming diensten als Spotify en YouTube niet meer weg te denken uit ons dagelijks leven. Ieder individu heeft op ieder moment van de dag honderden miljoenen nummers ter beschikking gewoon vanaf een smartphone!


In de manier waarop mensen tegenwoordig muziek luisteren kunnen we grofweg kunnen we twee soorten muziek verspreiding onderscheiden: 
1.    Muziek die (ergens) wordt gedraaid
2.    Muziek die mensen zelf draaien


Over de eerstgenoemde heeft de luisteraar geen controle, de muziek en de eventuele commercials worden bepaald door ‘de zender’ van de muziek. Adverteerders maken dan ook het meest gebruik van deze manier van adverteren in muziek (de zender bepaald).


Bij de tweede heeft ‘de luisteraar’ alle controle en bepaald hij/zij zelf naar wat en wanneer er wordt geluisterd. Dit heeft voor de zakelijke markt natuurlijk wel een keerzijde. Zeker wanneer mensen ‘betaalde’ accounts hebben (ongeveer de helft van alle Spotify luisteraars heeft dit) skippen mensen commercials en zijn deze luisteraars voor zakelijke doeleinden dus niet bereikbaar. Vroeger luisterde men veel naar de radio, dat was (en is) gratis, maar je hoort natuurlijk wel steeds commercials voorbijkomen. Handig voor adverteerders, vervelend voor luisteraars want die willen natuurlijk gewoon muziek horen.
Hoe bereik je dan toch zakelijk je potentiële klanten door inzet van muziek? Het ligt er natuurlijk vooral aan wie je wilt bereiken met muziek en je commercials en wat je verkoopt.


Net als bij het verspreiden van muziek kan ook het ‘zenden’ van muziek kan plaatsvinden op twee manieren:
a.    Een openbaar muziekkanaal (zoals bv.  een radiostation en onbetaalde Spotify accounts)
b.    Een gesloten muziekkanaal (zoals bv. in supermarkten of tankstations)


In dit artikel ga ik verder niet in op advertenties of gepersonaliseerde muziekkanalen met advertenties. 


Ik heb me als DJ en muziekliefhebber eigenlijk altijd voornamelijk bezig gehouden met de emotionele kant van muziek. Hoe bereik je mensen met muziek, hoe creëer je emotie en beleving met muziek. Het zorgen voor de juiste muziek zorgt voor de juiste stemming en dat kan zeker ook het koopgedrag beïnvloeden.


Ik stel muziek samen voor oa. restaurants, kapsalons, winkels, kantoren en cafés en probeer met de juiste muziek de juiste stemming te creëren.

 

Wil je meer weten over hoe ik dat doe en welk muzieksysteem ik daarvoor gebruik, klik dan hier


Ik produceer indien gewenst ook muziek op maat voor onder je video, in je commercial, als tune etc. Klik dan hier voor meer info!


Hieronder vind je enkele populaire muzieklijsten die ik heb samengesteld in Spotify.

jvdsmedia is de "one-stop-shop"
voor al je media kanalen